قصه‌هاي كودكانه
نوشته شده توسط : فرزندان برتر
شما می توانید شروع به خواندن با صدای بلند به کودک خود را به همان سرعتی که دوست دارید - هر چه زودتر بهتر است.
کودک شما دوست خواهد داشت که در آغوش خود نگه دارد، گوش دادن به صدای خود، شنیدن قافیه و ریتم، و نگاه کردن به تصاویر
داستان گویی و آهنگ ها
خواندن تنها راهی برای کمک به توسعه زبان و سواد فرزند شما نیست.

گفتن داستان، آواز خواندن و گفتن جملات با هم، همچنین فعالیت های عالی برای مهارت های سواد اولیه است - و کودک شما احتمالا در همان زمان بسیار سرگرم کننده خواهد بود. 
گاهی اوقات فرزند شما می تواند این فعالیت ها را بیش از خواندن لذت ببرد.
شما ممکن است بخواهید داستان های خود را تشکیل دهید یا داستان های خانوادگی را به اشتراک بگذارید.
کودک شما کلمات و مهارت های زبان را از آهنگ ها، داستان ها و گفتگوهایی که با هم به اشتراک می گذارید، یاد می گیرد.
خواندن فرزندتان به زبانهای دیگر
شما می توانید خواندن، خواندن و داستان با فرزند خود را در هر زبان که به راحتی صحبت می کنید صحبت کنید.

با استفاده از زبان راحتی شما کمک می کند تا راحت تر ارتباط برقرار کنید و به خواندن، آواز خواندن و داستان سرایی سرگرم کننده تر برای هر دو کمک می کند.
فرزند شما هنوز یاد می گیرد که کلمات از حروف، هجا و صداهای مختلف ساخته شده اند و این کلمات معمولا به تصاویر در صفحه پیوند دارند
نگران نباشید اگر انگلیسی زبان اول کودک شما نیست. در حالیکه دو زبانه در واقع به شما کمک می کند فرزندتان زبان انگلیسی را بخواند وقتی شروع به بازیگری، مهد کودک یا مدرسه می کند.

کتاب های دوزبانه یک منبع عالی هستند و بسیاری از کتاب های کودکان در دو زبان منتشر می شود. 
اگر در خانه زبان دیگری را از زبان انگلیسی صحبت می کنید، مطالعه کتاب های دو زبانه با فرزندتان ممکن است به شما کمک کند با زبان انگلیسی بیشتری آشنا شوید.
گزینه دیگری این است که یک کتاب را به زبان انگلیسی بخوانید یا یک کتاب صوتی را به زبان انگلیسی بخوانید و سپس در مورد داستان با کودک خود در هر زبان راحت تر صحبت کنید.

قصه درمانی

قصه‌ها الكوهاي طبيعي از فكر كردن هستند كه پيش از آغاز تحصيل از راه افسانه‌ها قصه‌هاي كودكانه و تاريخچه‌ خانوادگي فرا گرفته مي‌شوند. به گونه‌اي كه برخي پژوهشگران ادعا كنند دانش امروزي ما از قصه‌ها مي‌آيند. اين روش يكي از بهترين شيوه‌ها در مشاوره با كودكان است به طوري كه آنها مي‌توانند با احساسات و افكار و رفتارهاي تقابل كنند كه هنوز نمي‌توانند با مشاور به طور مستقيم درباره آنها صحبت كنند. اين روش را به همراه بازي درماني توصيه مي‌نمايند تا به عنوان بستر مناسب به بيان و راهنمايي و اصلاح تجربه‌ها كمك كند. كودكان داراي نيازهاي ويژه به دليل محدوديت‌هايي كه در كاركردهاي شناختي هيجاني انگيزشي و رفتاري دارند. نمي‌توانند به طور به طور موثر از آموزش‌ها با روش‌هاي درماني مستقيم بهره گيرند. از اين رو بكارگيري فنون غيرمستقيم مانند قصه‌گويي و قصه‌درماني مي‌توانند به گونه‌اي اثربخش و شفابخش كاستي‌هاي آنها را بهبود و ترميم نمايد. قصه‌گويي براي چه كودكاني مناسب است؟

1- كودكاني كه عزت نفس پايين دارند.

2- كودكاني كه كم‌رو خجالتي هستند.

3- كودكاني كه خشم خود را نمي‌توانند كنترل كنند.

4- كودكاني كه دچار ترس و اضطراب هستند.

5- كمك به هويت‌يابي

6- كودكان بيش‌فعال براي جلوگيري از رفتارهاي تكانشي.

قصه درمانی روشی غیر مستقیم برای انتقال پیامهای مهم در مورد نحوه یادگیری رفتار سازگارانه در یک زمینه اجتماعی است ابزار آموزشی و خلاقی است که از طریق آن می توان مهارتهای مختلفی مانند مهارتهای اجتماعی ، حل مسأله و مهارت خودآگاهی را به کودکان یاد داد .

گوش کردن به یک قصه یک عنصر پویاست که کودکان درعین حال که لذت می برند اجازه می یابند که خود را در موقعیت های مختلف تصور کنند قصه ها ابزارهای آموزشی هستند ، کودک از طریق تجسم شخصیت وتجربه کردن رویدادها، یک قصه را به صورت شخصی تفسیر می کند که می تواند مایه نشاط وشادابی و وسیله تأمین بهداشت روانی و درمان ناراحتی ها می باشد .

قصه گویی فعالیتی اشتراکی است که آگاهی و لذت درونی را افزایش می دهد به کودک اتکا به نفس می دهد و باعث تقویت قوه حافظه کودک می شود.

 
 
 
 
 




:: برچسب‌ها: قصه درمانی , قصه‌ها الكوهاي طبيعي ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: